• זמינים עבורכם : 02-5096473

הדרכת עובדים – ההשקעה הקטנה שמונעת אסון גדול

80% מהפריצות בעסקים – מתחילות בטעות של עובד.
הדרכה ממוקדת לעובדים על מה מותר ואסור לפתוח במייל – יכולה להציל את העסק שלך.

אבטחת מידע אינה מתחילה בטכנולוגיה – אלא באדם שמפעיל אותה.
עובדים שאינם מודעים לסכנות עלולים להפיל מערכות שלמות – גם מבלי כוונה.

בואו נעמיק בתפקיד הקריטי של הדרכות סייבר פשוטות,

ונסביר כיצד תהליך חינוכי קצר של 30 דקות יכול להפחית ב־70% את הסיכון לפריצה.

למה תהליכי הדרכה משפיעים על קבלת החלטות בזמן אמת – ומה ההבדל בין עובד שהודרך לעובד שלא.-

  • יצירת "זיכרון שריר" קוגניטיבי
    בהדרכה, במיוחד אם היא כוללת סימולציות, העובד מתרגל מצבים מסוימים מראש. בזמן אמת, המוח לא צריך "לחשב" את הצעד הבא – הוא פשוט שולף את הפעולה שכבר תרגל.
    חשוב לבצע הדרכה לעובדים בהפרשי זמן קצרים בהתחלה
  • הפחתת לחץ והימנעות מטעויות אימפולסיביות
    עובד שלא קיבל הדרכה פועל לעיתים מתוך לחץ, סקרנות או חוסר ודאות. ההדרכה מקנה ביטחון עצמי ומפחיתה טעויות של "קליק בלי לחשוב".
    במילים אחרות — הדרכה ממוקדת מעלה את היכולת לפעול בהיגיון ולא מתוך רגש, וכך להימנע מהחדרת וירוס כופר למחשבים.
  • הגדרת "טריגרים" לזיהוי איום
    הדרכות טובות לפי מתודולוגיות( INCD) כוללות דגשים כמו: איך נראה מייל פישינג, מהי התנהגות חשודה ברשת, ואיך להבדיל בין קישור אמיתי למזוייף. בזמן אמת, העובד המודרך מזהה את הטריגרים האלו ומגיב מיד.
  • הפיכת העובד לשותף פעיל באבטחה
    ההדרכה לא רק נותנת ידע – היא משנה את תפיסת התפקיד. העובד מבין שהוא חלק ממערך ההגנה, ולא רק משתמש פסיבי במחשב.
    מערך הסייבר קורא לזה "תרבות מודעות", שבה כל עובד הוא חיישן אנושי לאיומים.
  • כמובן שתמיד יש אחוז מסוים של היתכנות לפריצות אבל בדרך זו אנחנו מקטינים את זה משמעותית , ע"מ לסגור את האחוזים הקטנים שנותרו יש לגבות הכל במערכת הגיבוי בענן שלנו 

נתונים מהשטח

גרפים וסטטיסטיקות ממחקרים עדכניים (CSO Online, IBM X-Force, Verizon Data Breach Report)

שממחישים את האפקט של הדרכה מוקדמת.את הנתונים והגראפים ניתן לראות כאן

נתונים מסכמים מחברת IBM 

נתונים מסכמים של חברת VERIZON 

 

תסריטי הדרכה מוכנים

סימולציות קצרות שניתן להעביר בזום או פנים־אל־פנים – כולל שאלות לעובדים, מקרים מהחיים, ודגשים לזיהוי קבצים ומיילים חשודים. –

יצרנו עבורך מצגת של הדרכת עובדים , תוכל לקבל אותה ולעבור על זה יחד עם עובדך ,

בנוסף ניתן להזמין הרצאה בת 45 דקות בזום לכלל העובדים של הדרכת עובדים זה יפחית לך את הסיכון בצורה משמעותית

לסיכום:

בסופו של דבר, הדרכה לא צריכה להיות ארוכה או טכנית – היא צריכה להיות חדה, רלוונטית, ומכוונת התנהגות.

זה לא עניין של "אם תיפרץ", אלא "מתי" – והשאלה היא האם תדע איך לעצור את זה בזמן.

Rate this post
דילוג לתוכן